Thursday, May 6, 2010

Visste du att livet ibland är lite bättre än annars?

Faktiskt. Idag har det publicerats massor av bra inlägg, varav väldigt många av dem är baserade på vår padda "visste du att". Så som hos Emma, och hos Anna, och hos JRL, och hos projO.

Ung Pirat i Karlstad lider tydligen av mer växtvärk än här i Örebro, vilket även det är en källa till optimism. Inte bara för att det samarbete som håller att uppstå mellan Örebro och Karlstad lovar att bli både stimulerande och lärorikt, utan även för att de engagerade ungdomar vi lyckas fånga upp ges en solid grund inför framtiden. Ungdomen bygger framtiden, och vi i Piratpartiet hjälper förstås till.

En annan sak som fyller mig med hopp är Maries kraft- och energisamling. Hur kan jag annat än känna mig pepp efter att ha läst någonting sådant?

En fjärde sak är dessutom Jan-Olofs inlägg om datorspelsidéer. Som den gamle spelnörd jag en gång var - innan retoriken greppade sig med sina ack så bokstavliga metaforer - så är det en ren fröjd att se att tänkandet kring det hela inte är riktigt riktigt borta än.

En sak som icke är att vare sig förglömma eller förakta är att Björn nu hakat på oss här i det bloggosfäriska samtalet. Jag ser onekligen fram emot en veritabel störtflod av nya inlägg som kommer att ösa både från hens skrivande och, än mer, från hens inspirerande ord när de väl är skivna.

Men gladast blir jag ändå av att läsa Ravennas inlägg om den första dagen som fri människa. Här ska inte deppas eller säckas ihop, utan det är nya tag mot nya mål och nya värden på nya tavlor. Framåt!

2 comments:

  1. Länkkärlek ftw :)
    Du är underbar Johanna <3 Saknade dig i onsdags :(

    ReplyDelete