Monday, May 24, 2010

Bloggkärleksvecka, dag ett: Futuriteter

Jag läser borta hos Nakna Sanningen - försök smyga in det namnet lite snyggt i ett oväntat sammanhang - att den här veckan är utnämnd till bloggkärleksveckan. Visserligen är varje vecka en bloggkärleksvecka, men det känns lite som att vi behöver någon slags ny högtid att se fram mot nu när pingsten har kommit och gått. Så därför tänker jag den här veckan helt okynnes drabba en blogg om dagen med någon slags välförtjänt uppmärksamhet, bara för att se till att etablera det hela ordentligt.

Så här på dag ett så känns det passande att börja med bloggen Futuriteter. Inte bara för att det är något av en ordlek på de inlägg som komma skall, utan även för att den gode Jan-Olof får lite för lite uppmärksamhet för de många välskrivna och välsvarvade inlägg hen lyckas få fram per vecka. Många gånger har jag sett en nyhet fladdra vid horisonten för att sedan falla under ytan igen, och när jag som bäst glömt bort den så brukar ett inlägg om just den händelsen dyka in i RSS-läsaren för att påminna mig om det inträffade - och om varför det är viktigt i ett lite bredare perspektiv.

Och om det är någonting vi behöver mer av i dessa dagar så är det perspektiv på saker och ting. -

2 comments:

  1. Hejsan,
    Jag letade efter kontaktuppgift (kunde twittra men det känns inte riktigt rätt när det gäller det här eventet) men lyckades inte hitta så jag skriver en kommentar istället. På måndag har det gått precis ett år sedan senast så jag vill göra ännu en bloggkärleksvecka och ser gärna att du är med igen. http://www.naknasanningen.com/pa-mandag-borjar-den-arliga-bloggkarleksveckan

    ReplyDelete
  2. Sounds like a plan. Vi ses där!

    ReplyDelete