Saturday, May 29, 2010

Bloggkärleksvecka, dag sex: Sugbloggen

Det finns bra bloggar, det finns dåliga bloggar, det finns superkvalitetsbloggar och modebloggar, men sugbloggar finns det faktiskt bara en av. Det finns förstås inspirerade ungbloggar som har insett att deras kall är att försöka emulera den singulära storhet som är Steffos magnum opus, men av originalet finns som bekant bara en.

Men där det bara finns ett original så finns det förstås många inlägg från detsamma. Ett av de mer legendariska är förstås det om biljettkontrollanterna i tunnelbanan, vars kondition får sig både en och tre level ups av den idiotsäkra träningsmetod som beskrivs här. För att inte tala om den underbart socialrealistiska beskrivningen av hur det här med relationer fungerar, som kommer i en lika lång som underbar serie som börjar med det här inlägget. Eller det oemotsägliga beviset för att internetförbud i praktiken måste innebära fängelsevistelse. Eller insikten om att ens goda idéer kanske inte riktigt håller längre än gårdagens surmjölk. Eller något av de eviga gnabben med Frugan. Eller den underbara sågningen av Com Hem i 24 delar, vars första del finns här och vars sista del...

Well, den som väntar på något gott, ni vet. Och jag väntar fortfarande - med mer spänning än vad någon kanal någonsin kan förse mig med.

Ty så bra är den gode Steffo. I salute you!

1 comment:

  1. Herre min je! Jag är så paff så att jag av stavar. Tack som fan för denna magnifika postning. Jag har två postningar kvar av comhem men de är inte riktigt så där sugiga som jag vill ha dem. Risken är faktiskt att comhemjonen skulle tolka dem som hyllningar och sådant vill vi inte veta av. Återigen tack för denna kärlek ;)

    ReplyDelete