Monday, May 3, 2010

Goda tider, upptagna tider

Folk skriver som bindgalna borstbindare som nyligen upptäckt dubbelbindande atomer och som därför lägger ner ohemult mycket tid på dubbelblinda experiment. Det är nästan så att jag inte hinner med att bilda mig en uppfattning om vad som händer i världen längre.

Jan-Olof skriver ett första inlägg i en serie om en ny gummilag som är på tal, som i praktiken tycks ge polisen rätt att behandla vilka personliga uppgifter som helst, när som helst och, vågar jag säga det, hur som helst. Intressant och skrämmande läsning.

Mikael skriver om hur vi inom Piratpartiet ibland missförstås av våra ömma samtalspartners, och att detta många gånger är vårt fel att vi inte riktigt når ända fram. Hen gör sedan en samlad ansträngning för att förklara och reda ut begreppen, vilket onekligen alltid är ett stort plus. Kudos!

Niklas skriver tänkvärt om hur vi inte bör acceptera någon som helst kompromiss när det gäller censur, i och med att den i alla former leder till dåliga resultat och - trots uttrycket om att lidande är finhetens följeslagare - ändå inte leder till några som helst positiva effekter alls när allt är sagt och gjort.

I en mer internationell utblick läser jag hos the Mark om hur piratpartiet börjar bli en allt mer påtaglig aktör inom den internationella politiken. Yarr!

Caspian skrev - för att avsluta denna runda - för tid sedan en mycket underlänkad serie om upphovsrätt, som förtjänar att läsas lite mer än den redan har gjort. Så go for it!

Nu ska jag ansluta mig till mina skrivande kollegor och skriva klart den däringa hemtentan som ska in senare idag. Den är ond och bråd, men den är ännu inte död, och detta skulle kunna vara något av ett problem.

Vi ses på andra sidan!

No comments:

Post a Comment