Thursday, May 27, 2010

Bloggkärleksvecka, dag fyra: Emil Isberg

Det finns onekligen bloggare där ute som skriver lite för bra men lite för sällan, och om jag skulle tvingas peka ut en på rak arm så skulle mitt finger peka österut, mot och på Emil Isberg. Jag vet inte om det handlar om tidsbrist, prestationsångest eller bara gammal hederlig skrivkramp, men det verkar lite om att inläggen på något sätt byggs upp likt en snöboll i rullning i hens inre. Det börjar med en liten snöflinga som känner att ditåt är en bra riktning, börjar sträva ditåt, får med sig allt fler snöflingor och sedan, eventuellt, utmynnar i ett inlägg av episka proportioner.

Jag skulle nästan kunna upphöja Emils bloggande till en metafor för Piratpartiet som sådant. Nästan.

Läs själv, så förstår du vad jag menar.

No comments:

Post a Comment