Kommer du ihåg den där reklamen du brukade se som barn? Den där som av någon anledning envisades med att bli tänkt på när du som minst anade det? Som dök upp i tankarna under de märkligaste av tidpunkter, utan att vare sig bli ombedd eller välkommen?
Numera finns den på Youtube, och kan bli tittad på för det rena nostalgivärdets skull.
Saker och ting förändras med tiden. Värden rör sig, och du rör dig i den. Och tillsammans med denna rörelse kommer ett skifte i perspektivet - både när det gäller världen, det som blir tittat på, och den som tittar, det vill säga dig.
Det sägs att det är omöjligt att stiga ner i samma flod två gånger.
Är det möjligt att se samma reklamfilm två gånger, när tillräckligt mycket vatten flutit under våra digitala broar?
Uppsamlings-heat: Rekommenderade texter och videos
-
Några av mina aktuella texter i Bulletin:
*• Det byråkratiska maskineriet måste oljas med frihet »*
*• ”Om du vill ha en ryss’ uppmärksamhet måste du slå...
3 days ago
No comments:
Post a Comment