Wednesday, June 23, 2010

Till Anne

Anne säger i ett inlägg idag att det här med att valkampanja är en lagsport. Och det är helt sant - det är helt omöjligt att kampanja ensam, och dessutom fruktansvärt frustrerande för den som ändå försöker. Det behövs både lagspelare och lagspel för att uppnå konkreta resultat, och en av de mesta lagspelare vi pirater har är Anne.

Det finns inom varje organisation en tendens att sätta sig ner och vara nöjd med saker som de är. Även om saker och ting är som de är som ett mellanled mellan två saker och aldrig var menat att vara för evigt så tenderar folk ändå att börja tänka att, jo, det här är nog rätt bra trots allt. Och varje gång detta börjar ske inom Piratpartiet så kommer Anne och drämmer till folk med ett flygblad och säger åt alla det är dags att börja röra på påkarna.

Vilket det alltid är, och det är därför Anne är så viktig för oss. Om vi inte hade dig farandes fram och tillbaka som en inspirerande studsboll land och rike runt så skulle vi väldigt snart försoffas, och så kan vi ju bara inte ha det.

Det känns dock en smula som att vi inte riktigt uppskattar denna välgärning tillräckligt högt, så därför tänkte jag skriva ett inlägg som egentligen bara säger en enda sak: Anne, du äger, och om någon förtjänar att kallas för hederspirat så är det du!

Vi tycker om dig. Glöm inte bort det.

4 comments:

  1. *väntar* Jag vet att morsan kommer börja böla! ;) Men det förtjänar hon <3
    Vår underbara Pirate Mom som har varit med och kämpat för Piratpartiet i över ett år.
    Har egna visitkort och en Pirat.mom@pp mail :)

    Du är underbar! <3

    ReplyDelete
  2. Hihi. Klart hon förtjänar det. Det är ju Anne vi talar om här, Pirate Mom. <3

    ReplyDelete
  3. Tanx
    jag gråter. Det är ju er jag kämpar för. Med kärlek, kompetens och piraternas enorma kunskap i sakfrågor, så sitter vi i Riksdagen i höst.
    Svårt att skriva när jag gråter. Men varje pirat oavsett vad den gör, kan ta oss till Riksdagen. Jag har aldrig trott så mycket på något, som jag gör på er. Ni kan, och Sverige har redan vunnit som fått Piratpartiet.
    Jag älskar er och piratpartiet
    hugs from
    piratemom

    ReplyDelete