
Även om analysen om exakt vad som måste göras skljer sig åt mellan mina nätrotskollegor, så finns det ändå en gemensam utgångspunkt - nämligen att någonting måste göras. Nuvarande modus operandi är otillräckligt, organisationen måste reformeras och minst någon måste förändra det de gör i sin partivardag.
Drastiska förändringar, som synes.
Som ni kanske märkte i mitt föregående inlägg så sitter jag här i förberedelserna inför #95teser. Ett tre månader långt öppet seminarium om hur marknaden - för både företag, organisationer och politiska partier - förändrats och förändras i och med internets existens. Vilket onekligen passar bra just här och nu, med tanke på att, well, det bevisligen behövs förändring i förståelsen av samtiden, och än mer agerandet på samma förståelse.
Enligt mina kollegors egen analys.

Så, vad säger ni, kära kollegor? Är ni redo att ta förändringens vindar i hornen och idka lite diskussion om den samtida politikens villkor i några månader?
Jag tror jag avslutar med tre av teserna. Bara för att markera vad det hela kommer att handla om när det väl kommer igång. Vi ses där!
23. Företag som försöker "positionera" sig själva behöver bemöda sig om att faktiskt inta en position. Och då helst om någonting som deras marknader faktiskt bryr sig om.
24. Att bombastiskt proklamera att "Vi är positionerade att bli den ledande leverantören av XYZ" räknas inte som att inta en position.
25. Företag behöver komma ner från sina elfenbenstorn och prata med de människor de hoppas bygga relationer med.

This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDelete