Thursday, November 19, 2009

Vänner!

Vänner! Jag har mig ett bekymmer, ett dilemma. Ni ser, de har ställt in min kurs i pedagogik till i vår, så jag måste läsa någonting annat. Jag hade tänkt parallelläsa den med MKV, men nu går inte det, så jag får parallelläsa den med någonting annat.

Att det är ett dilemma innebär att jag har två och enbart två kandidater till posten som tredjeämne. Den ena kandidaten är statskunskap, vilket ni läsare säkert anar att jag har en gnutta intresse i. Den andra kandidaten är genusvetenskap, lite för att Miku blir helt lyrisk när hen tänker tillbaka på sin tid som genusstudent, lite mer för att jag använder ordet "hen" på ett systematiskt sätt.

Soe. Har ni några förslag eller preferenser angående dessa mina två val? Eller tycker ni att mitt dilemma är falskt, och att jag egentligen borde läsa ett tredje (fjärde?) ämne?

Jag har tills i morgon när jag går till studievägledaren och får terminens andra parallellansökansblankett ifylld, stämplad och godkänd. So - om du vill utöva ett reellt inflytande på min framtida utbildning, så är det nu eller aldrig!

7 comments:

  1. Jag är lite skeptiskt till genuskursen eftersom de inte verkar ta upp queerteori på din skola.

    ReplyDelete
  2. Hur genusvetenskapligt vore det om de inte tog upp queer?

    ReplyDelete
  3. Vad är queerteori?

    Läs statskunskap.

    ReplyDelete
  4. Här ställer vi de stora frågorna, och ger de raka råden. ;)

    ReplyDelete
  5. Kör nått på distans istället, typ pedagogik. Dalarna är super imho.

    ReplyDelete
  6. Ack. Pedagogik.

    Men det vill jag ju iofs läsa mestadels för att vår föreläsare är helt underbar. Det vore lite kontraproduktivt att läsa det någon annan stans. >_>

    ReplyDelete