Friday, February 20, 2009

Födelsedagspresenter

Om tolv timmar har jag tenta. Jag borde sistaminutenplugga mig till sömns, men i stället börjar jag fundera på vad jag ska ge folk i födelsedagspresent. Ni vet. Så där som en gör när en aktivt inte tänker på någonting annat.

Helt plötsligt i mitt funderande snubblade jag över den Perfekta Presenten till någon. Now, någon kanske läser det här, så jag kan inte skriva vad det är. Eller vem. Eller varför. Det är grand, i alla fall. Problemet - det finns alltid ett problem - är att jag inte vet om någon har fått just detta något i present av någon annan än eller inte (eller införskaffat den på egen hand), och jag vet inte hur jag ska ta reda på det. Att fråga om hen hört talas om presenten i fråga vore lite genomskinligt, och skulle förstöra överraskningsfaktorn, så det är uteslutet.

Hen bor dessutom ganska långt bort, och har sina ägodelar distribuerade över ett antal inte helt lättillgängliga platser, så det fungerar inte heller att snabbt snoka igenom dem för att se om den finns där eller inte. I alla fall inte med någon större grad av visshet.

Hmm.

Hur gå till väga för att ta reda på om Presenten fortfarande är Perfekt utan att avslöja den i förväg?

Jag hoppas det inte kommer upp som tentafråga...

1 comment:

  1. Man frågar någon/några som är med personen mer frekvent.

    ReplyDelete