Monday, May 10, 2010

Outlook good

Jag läser hos Stefan och Rick att vi nu ligger över 2%-strecket, vilket förvandlade min dag från lite småmulen till en fullt strålande och vindglad dag som sätter stämningen för framtiden - med full vind i seglen rör vi oss nu inte bara framåt, utan även - om ni tillåter att jag missbrukar metaforen - uppåt.

Vissa kanske är skeptiska inför framtiden, och envisas med att glaset är halvtomt, - eller, ännu värre, dubbelt så stort som det behöver vara - men jag är optimistisk. Det är inte riktigt kört än, och det kommer att fortsätta vara inte riktigt än så länge vi i Piratpartiet här någonting att säga till om saken.

Outlook good, som jag brukar säga.

2 comments:

  1. Fy fan vad jag hatar knappen på min mus som tar mig bakåt en sida i historiken och därmed raderar min kommentar när jag ska posta...

    Vad jag ungefär tänkte säga var att jag tycker att det suger att opinionssiffror förvandlats från att vara en mätsticka och ett redskap till vad jag uppfattar som ett självändamål, och därmed en självuppfyllande profetia. Det liknar de värsta exemplen på kvartalstänkande i ekonomiska sammanhang. Partierna och media reagerar i det närmaste neurotiskt på varje liten svängning, och anpassar sitt budskap därefter, så att själva politiken formas av prognoserna snarare än ideologiskt innehåll.

    Vi vet vad 2% i mätningarna betydde förra gången vi pirater gick till val, då till EU-parlamentet.

    Det har aldrig varit kört.

    Efter ett gymnasiebesök nyligen kan jag förresten påpeka att bland förstagångsväljare känns det som om vi ligger riktigt bra till ;)

    ReplyDelete
  2. Du vet hur det är. Varje anlending att ta goda nyheter på tal är en god anledning. :)

    ReplyDelete