Thursday, May 7, 2009

Sommarläsning

Borta på Tankefel söker de sommarskribenter, eftersom jag ska ut och ränna i sommar och därför inte kan sitta och skriva inlägg om saker som är fel och fail. Det blir rätt tomt då, eftersom jag - hittills - är enda skribent där. Min förhoppning är att en dag ha skrapat ihop ett gäng skarpa tangentbord (och/eller pennor) som tillsammans avslöjar tankefel på löpande band. Fler och bättre än de jag sparkat ihop hittills, dessutom.

Now, för att göra det så måste jag först få bort mig själv ur processen. Inte i betydelsen lämna projektet, utan mer i stil med att inte ha bloggen i fråga som egen megafon ut mot världen. Få bort mina vardagsinlägg om uppsatser och piratpartiet och retorik och aspekter och nyanser och hacking och allt det där som jag brukar skriva om men som inte direkt är Tankefel. Därav det här stället.

Som sagt så kommer jag att vara ute och ränna i sommar. Andreas har lovat att ta in posten och vattna blommorna lite då och då medan jag är borta, men det finns onekligen plats för fler goda människor. Tankefel är ett stort hus, med högt i tak och breda korridorer. Alla är välkomna, alla får plats.

Det är inte helt svårt att skriva ett Tankefelsinlägg. Det kortaste är ett ord långt, det är mer eller mindre omöjligt att skriva off topic och världen tycks innehålla mer inspiration än den behöver. -

Intresseanmälningar skickas antingen via en kommentar här eller där, eller genom att hitta mig på helgon eller ansiktsboken (lättare gjort än sagt) och peta på mig där. Det hela är mycket informellt, så känn ingen press på att fråga snyggt.

Nu inställer sig då frågan - vad ska jag göra i sommar?

Tja. Jag är ju trots allt en cykelist, så jag hade tänkt ta mig en kort tur på cykeln. Till, säg, Göteborg. Via Öland och Malmö. Med utgångspunkt Örebro. Och/eller alla andra smidiga platser som råkar ligga på eller vid eller fruktansvärt långt bort från vägen.

Det skulle nästan kunna vara ett tankefel. -

4 comments:

  1. Du får ta dig förbi Malmö när jag är nyinflyttad (mitten av juli, början av augusti)! :D

    ReplyDelete
  2. Ooh. Att känna folk i Malmoe kommer onekligen att göra saker lättare för mig när jag är däromkring. ^^

    ReplyDelete
  3. om du tar vägen hitåt när du börjar kan du ju stanna på ett glas saft och gosa med katten en stund, som en bra start liksom

    ReplyDelete
  4. det mesta som innehåller katter är bra. oavsett om det rör sig om begynnelser, mittnar eller avslut.
    prrrr.

    ReplyDelete