Wednesday, April 25, 2012

Inför #nätrot12

Jag har kanske eller kanske inte berättat om detta, men jag sitter just nu och skriver C-uppsats om politiskt bloggande. Vilket kanske inte är helt överraskande för er som känner mig - uppsatsande och bloggande är liksom saker som jag alltid gör, trots allt.

Det jag skriver om är i all korthet huruvida det behövs (eller inte behövs) en ny begreppsapparat för att förstå det medielandskap vi lever i.  Det hela är ju trots allt så nytt, annorlunda och oväntat att det inte riktigt fungerar att tänka på samma sätt som förut - eller?

Arbetet är inte helt klart än, och precis som i en god bok så vore det inte helt rätt av mig att berätta hur det gått innan äventyret är klart. Det är dessutom en väldigt spännande resa att se hur det hela utvecklar sig inför mina akademiskt arbetande händer - det hamnar inte riktigt där jag trodde att det skulle hamna.

Och i övermorgon så blir detta aningen mer relevant än vanligt. Då är det nämligen dags för Nätrot12, Netroots stora bloggsammankomst, där över två hundra bloggare enligt uppgift ska infinna sig och diskutera - just det - politiskt bloggande. Och när jag nu ändå är igång, så kommer jag att råka ställa några vetenskapligt intresserade/intressanta frågor till de närvarande.

Jag kommer vara på helt rätt plats vid helt rätt tid, med andra ord.

Frågan är - ses vi där?

Flattr this

4 comments: