tag:blogger.com,1999:blog-3666398770108840277.post9203112894284615314..comments2023-09-12T16:35:29.072+02:00Comments on Magnihasa: Solidaritet är framtidenSargothhttp://www.blogger.com/profile/14889992594644216887noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-3666398770108840277.post-57981543073662885562012-09-03T20:21:06.489+02:002012-09-03T20:21:06.489+02:00Läste för övrigt i samband med att Sten Nordin m.f...Läste för övrigt i samband med att Sten Nordin m.fl. lovade 100 000 bostäder om blå linjen förlängs till Nacka via Gullmarsplan att då kommer enligt honom Gröna Linjen att avlastas så att där kan byggas fler bostäder. Han menar alltså att de bygger inte bostäder eftersom att tunnelbanan är så folktyngd redan. Det borde vara en självklart att man anpassar kollektivtrafiken utefter hur många som bor på orten istället för tvärtom. Tydligen inte idag.PATRIKhttps://www.blogger.com/profile/10724844120729070942noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3666398770108840277.post-86049553715133629282012-09-03T17:29:52.501+02:002012-09-03T17:29:52.501+02:00Det enda jag har emot det - och det är ett filosof...Det enda jag har emot det - och det är ett filosofiskt sett orelaterat problem - är att kollektivtrafiken i Stockholm redan idag går på knäna under lasten och eftersom Sverige är Sverige och inte t.ex. Kina så kan man inte bygga ut med tidsplaner kortare än 20 år.<br /><br />Det är förvisso oklart hur många mer resor som skulle göras om det bara var att knalla på tåg och bussar som man vill, det är väl rimligt att anta att det skulle öka - dels alla de som inte plankar eller är sparsamma med det - dels de som är sparsamma med remosr och sms-biljetter och rent generellt att folk anpassar sitt resande till den nya "gratis" möjligheten.<br /><br />Bortsett från det borde det vara en självklarhet med bra och skattefinansierad kollektivtransport för alla. Är den fungerande så kan samhället bara vinna på det.Anonymousnoreply@blogger.com